reklama

Roklina Postalm

Roklina Postalm leží v Rakúsku, v pohorí Salzkammergut neďaleko Salzburgu. Dalo by sa povedať, že je to miniatúrna obdoba prielomu Hornádu. Všetko je tam menšie. Šírka rokliny, potok, tečúci jej dnom, stupačky aj mostíky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

K rokline sa dá dostať spoplatnenou cestou. Za auto sa platí takmer 10 eur, ale keď je v ňom iba vodič, pýtajú len 5 euro. Tátoša treba odstaviť na parkovisku v zákrute číslo 2. Smerom na juh sa otvára výhľad na vrcholy pohoria Salzkammergut:

Obrázok blogu

Chodníkom sa zíde do údolia, kde je prvý most. Nuž, je trochu užší, je však veľmi dobre upevnený. Ide sa ním celkom pohodlne:

Obrázok blogu

Roklina sa zužuje viac a viac. Z chodníka zostala už len úzka lávka:

Obrázok blogu

A neskôr sa vyparila aj tá. Treba ísť po stupačkách. Ale opäť, po miniatúrnych stupačkách. Tuším sa im hovorí skoby:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Keď sa chodník motá pod previsom, je to trochu náročnejšie:

Obrázok blogu

Konečne ich to napadlo. Keď sa po jednej strane rokliny už nijako nedá ísť, treba prejsť na druhú stranu. Aj keď, "mamička moja", nemalo by byť namiesto tých visiacich lán zábradlie?

Obrázok blogu

Jednou rukou som sa držal oceľového lana a posúval som ňou karabíny, druhou som lovil tie visiace konopné špagáty. Ale pohľad späť ukazuje, že istejšie sa človek cíti, keď sa oboma rukami pridŕža oceľového lana:

Obrázok blogu

Takto vypadá turista na turistickom chodníku:

Obrázok blogu

A máme tu Gatt-sprung. Hoci pravdu povediac, s batohom na chrbte to nik neskáče. Treba sa chytiť lana čo najďalej od steny a zhupnúť sa na druhú stranu. Je mi jasné, že je kríza a stavať mosty je drahé. Ale jedno lano pod nohami by človeku dosť pomohlo:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Chodník za Gatt-sprungom:

Obrázok blogu

Posledný mostík v rokline. Je to taký nepodarok. Majstrovi, ktorý ho zhotovil, by som daroval na Vianoce colštok. Snáď by upevnil tie šteblíky menej krivo. Na druhej strane, stredy šteblíkov sú rozmiestnené pomerne pravidelne:

Obrázok blogu

Nasleduje menej zaujímavá pasáž. Vylezie sa z rokliny a hore skalnou stenou a lesom sa príde ku krásnemu kaskádovému vodopádu. Tu je jeho dolná časť:

Obrázok blogu

A tu horná:

Obrázok blogu

Opäť sa prejde čosi lesom, až sa príde pod skalnú stenu. Tu si treba po výstupe oddýchnuť. Dolná časť feráty je hodnotená C, čaká nás ťažšia časť s hodnotením D:

Obrázok blogu

Ide sa dosť divoko, ale človek stúpa po kramliach, takže nakoniec je výstup relatívne jednoduchý. Kdesi pod týmto úsekom je F-varianta. Aj som sa o ňu naľahko, bez batohu pokúšal, ale zostalo iba pri pokuse. Predsa len, odporúča sa vlastné istiace lano a to som nemal ani ja, ani náhodní okoloidúci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Sponad steny je nádherný výhľad na malebné vrcholy Salzkammergut-berge. Človek má chuť vyliezť tu na všetky kopce, je ich však neskutočne veľa:

Obrázok blogu

Posledný úsek feráty je trochu bokom. Nachádza sa na ňom most, pozostávajúci len z dvoch lán:

Obrázok blogu

Tak, a môžeme sa vrátiť späť na parkovisko. Odviezol som sa do minikempu a posledný obrázok som spravil z brehu jazera Wolfgangsee. Zapadajúce slnko krásne nasvietilo kopec nad jazerom:

Obrázok blogu

Nuž, dnes to bol pekný deň. Doobeda Drachenwand, nato miniferáta Brustwand a poobede Postalm. Ďalší deň som zamieril na Hallstatt a Predigstuhl.

Súvisiace články: Drachenwand - Dračia stena.

Martin Knor

Martin Knor

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek ako každý druhý, či tretí. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaDrobne prihodyReálny socializmusCestovanieU susedovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu