reklama

Poľské hrady a skalné ihly

Keď človek vylezie na vrcholy Beskýd, Tatier, Babiu horu, či na hrebene Krkonôš, a pozrie sa smerom na sever, tak za pár nízkymi pahorkami, v Poľsku, vidí iba šíru rovinu. Pre turistu celkom nezaujímavý kraj. Lenže nedávno som na pár dní zavítal do pahorkatiny severozápadne od Krakova, do Jury Krakowsko-Czestochowskej, a s údivom som zistil, že v tej pahorkatine majú spústu hradov. Pozrel som si zopár z nich a popri tom som zavítal do Ojcowa, kde sú atraktívne skalné ihly.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý obrázok je z hradu Mirów. Je to ruina ako sa patrí a zo všetkých hradov, čo som si pozrel, sa nachádza najďalej od slovensko-poľskej hranice.

Obrázok blogu

Len kúsok od Mirówa leží hrad Bobolice. Aj tento bol nedávno ruinou. Kúpil ho však súkromník a nádherne ho zrekonštruoval. Pred hradom je široké skalné okno, z ktorého je na hrad nádherný pohľad.

Obrázok blogu

Mirów a Bobolice ležia na opačných koncoch malého hrebienka. Ďalší hrad, Morsko, je učupený v doline medzi pahorkami.

Obrázok blogu

Asi najväčšou ruinou je zrúcanina hradu Ogrodzieniec. Je prekvapujúce, že sa tu zachovali tak vysoké múry. Hrad sa nachádza hneď vedľa dediny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Hrad Smoleń je charakteristický masívnou vežou, do ktorej som sa nevedel dostať. Možno keby na skalách nebol ľad a sneh ...

Obrázok blogu

Teraz sa presunieme do oblasti, ktorá sa volá "Ojcowski Park Narodowy". V dolnej časti údolia ma zaujala veľká jaskyňa. Nachádzajú sa tu aj jaskyne, do ktorých sa chodí so sprievodcom.

Obrázok blogu

Hneď naproti jaskyni je mohutná skalná ihla. Nie je to však tá, ktorú som hľadal.

Obrázok blogu

V hornej časti údolia je zámok Ojców. Má impozantný vstup.

Obrázok blogu

Túto ihlu som hľadal. Tento skalný "kyjak" je symbolom národného parku.

Obrázok blogu

Hneď za ním sa rozkladá hrad Pieskowa Skala.

Obrázok blogu

Cestou domov som sa zastavil ešte na jednom hrade. Volá sa Lipowiec a leží už mimo Jury Krakowsko-Czestochowskej. Aj na tomto hrade ma prekvapila výška zachovaných múrov. Vnútri je spleť miestností a z vrchola veže je nádherný výhľad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keďže som bol v Poľsku v zime, väčšina hradov bola zatvorená. A to nielen Ojców a Pieskowa Skala, ale aj niektoré ruiny. Voľne prístupný je z nich iba Smoleń.

Martin Knor

Martin Knor

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek ako každý druhý, či tretí. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaDrobne prihodyReálny socializmusCestovanieU susedovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu