Bahnwanderweg

Autor: Martin Knor | 23.10.2012 o 7:00 | Karma článku: 7,50 | Prečítané:  756x

Ako deti sme sa vždy tešili na cestu vlakom. Keď sme cestovali k babke, šli sme cez dva tunely, keď k tete, tak cez jeden. Vtedy sa v tuneloch vo vagónoch nerozsvecovalo svetlo, takže sme mohli robiť strašidlá. :-) Potom sme sa presťahovali a z tunelov zišlo. Až som raz cestoval vlakom z Viedne kamsi na juh a ... len som oči pučil. Vlak tam ide cez spústu tunelov a viaduktov. Nuž a práve popri tejto trati ide turistický chodník Bahnwanderweg, na ktorý sme sa na jar tohoto roku vybrali.

Chodník má dve vetvy. Jedna začína v Gloggnitzi, druhá v Payerbachu. My sme sa vybrali z Gloggnitzu, kde sa dá parkovať na veľkom parkovisku pri stanici. Z nejakého dôvodu bolo mesto vyzdobené. Na stromoch sa hompáľali červené srdiečka.

bahn01.jpg

Minuli sme zámok a vystúpali sme na nevysoký hrebeň. Je tam malebná krajina.

bahn02.jpg

Z hrebeňa sú pekné výhľady na Schneeberg.

bahn03.jpg

Za dedinou Klamm sa pri chodníku objavujú prvé viadukty. Sú impozantné.

bahn04.jpg

Hneď prvý je dokonca poschodový!

bahn05.jpg

Trať bola otvorená v roku 1854. (Pre porovnanie, prvá konská železnica na Slovensku bola otvorená v roku 1840 a prvá parná lokomotíva prišla do Bratislavy z Viedne v roku 1848.) V dobe výstavby trate viacerí inžinieri pochybovali, že lokomotívy dokážu vyjsť do "závratnej výšky" čosi cez 900 metrov nad morom, v ktorej sa nachádza stanica v Semmeringu, a že budú v tejto výške schopné prevádzky. Toto a všemožné ďalšie údaje sa návštevník dozvie z tabulí, ktoré sa nachádzajú pri chodníku.

bahn06.jpg

Najväčším mostom na trati je viadukt cez Kalte Rinne.

bahn07.jpg

Niektoré viadukty boli v 20-tom storočí spevnené betónom. (Napravo sa v dvoch zruboch nachádza minimúzeum.)

bahn08.jpg

Jedna z vyhliadok so zakvitnutými stromami.

bahn09.jpg

20-Schilling Ausblick. Tento pohľad bol Rakúšanom dobre známy. Videli ho zakaždým, keď platili 20-schillingovou bankovkou.

bahn10.jpg

V roku 1998 bola Semeringská železnica zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Ide o nádhernú technickú pamiatku a vhodné je naplánovať si výlet tak, že jedným smerom pôjdete pešo a naspäť vlakom. Tak si vychutnáte nielen fantastické viadukty, ale aj množstvo menších tunelov medzi nimi.

V súčasnosti sa buduje obrovský tunel, ktorý pôjde popod Semmering. Tento tunel výrazne skráti čas cesty, ale cenou bude strata pôžitku z jazdy cez krátke tunely a viadukty.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Macron našiel spojencov na európsku revolúciu aj na Slovensku

Pri plánoch sa nemôže úplne spoľahnúť na podporu Nemecka.


Už ste čítali?