reklama

Bahnwanderweg

Ako deti sme sa vždy tešili na cestu vlakom. Keď sme cestovali k babke, šli sme cez dva tunely, keď k tete, tak cez jeden. Vtedy sa v tuneloch vo vagónoch nerozsvecovalo svetlo, takže sme mohli robiť strašidlá. :-) Potom sme sa presťahovali a z tunelov zišlo. Až som raz cestoval vlakom z Viedne kamsi na juh a ... len som oči pučil. Vlak tam ide cez spústu tunelov a viaduktov. Nuž a práve popri tejto trati ide turistický chodník Bahnwanderweg, na ktorý sme sa na jar tohoto roku vybrali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Chodník má dve vetvy. Jedna začína v Gloggnitzi, druhá v Payerbachu. My sme sa vybrali z Gloggnitzu, kde sa dá parkovať na veľkom parkovisku pri stanici. Z nejakého dôvodu bolo mesto vyzdobené. Na stromoch sa hompáľali červené srdiečka.

Obrázok blogu

Minuli sme zámok a vystúpali sme na nevysoký hrebeň. Je tam malebná krajina.

Obrázok blogu

Z hrebeňa sú pekné výhľady na Schneeberg.

Obrázok blogu

Za dedinou Klamm sa pri chodníku objavujú prvé viadukty. Sú impozantné.

Obrázok blogu

Hneď prvý je dokonca poschodový!

Obrázok blogu

Trať bola otvorená v roku 1854. (Pre porovnanie, prvá konská železnica na Slovensku bola otvorená v roku 1840 a prvá parná lokomotíva prišla do Bratislavy z Viedne v roku 1848.) V dobe výstavby trate viacerí inžinieri pochybovali, že lokomotívy dokážu vyjsť do "závratnej výšky" čosi cez 900 metrov nad morom, v ktorej sa nachádza stanica v Semmeringu, a že budú v tejto výške schopné prevádzky. Toto a všemožné ďalšie údaje sa návštevník dozvie z tabulí, ktoré sa nachádzajú pri chodníku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Najväčším mostom na trati je viadukt cez Kalte Rinne.

Obrázok blogu

Niektoré viadukty boli v 20-tom storočí spevnené betónom. (Napravo sa v dvoch zruboch nachádza minimúzeum.)

Obrázok blogu

Jedna z vyhliadok so zakvitnutými stromami.

Obrázok blogu

20-Schilling Ausblick. Tento pohľad bol Rakúšanom dobre známy. Videli ho zakaždým, keď platili 20-schillingovou bankovkou.

Obrázok blogu

V roku 1998 bola Semeringská železnica zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Ide o nádhernú technickú pamiatku a vhodné je naplánovať si výlet tak, že jedným smerom pôjdete pešo a naspäť vlakom. Tak si vychutnáte nielen fantastické viadukty, ale aj množstvo menších tunelov medzi nimi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súčasnosti sa buduje obrovský tunel, ktorý pôjde popod Semmering. Tento tunel výrazne skráti čas cesty, ale cenou bude strata pôžitku z jazdy cez krátke tunely a viadukty.

Martin Knor

Martin Knor

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek ako každý druhý, či tretí. Zoznam autorových rubrík:  TuristikaDrobne prihodyReálny socializmusCestovanieU susedovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu