Bahnwanderweg

Autor: Martin Knor | 23.10.2012 o 7:00 | Karma článku: 7,50 | Prečítané:  712x

Ako deti sme sa vždy tešili na cestu vlakom. Keď sme cestovali k babke, šli sme cez dva tunely, keď k tete, tak cez jeden. Vtedy sa v tuneloch vo vagónoch nerozsvecovalo svetlo, takže sme mohli robiť strašidlá. :-) Potom sme sa presťahovali a z tunelov zišlo. Až som raz cestoval vlakom z Viedne kamsi na juh a ... len som oči pučil. Vlak tam ide cez spústu tunelov a viaduktov. Nuž a práve popri tejto trati ide turistický chodník Bahnwanderweg, na ktorý sme sa na jar tohoto roku vybrali.

Chodník má dve vetvy. Jedna začína v Gloggnitzi, druhá v Payerbachu. My sme sa vybrali z Gloggnitzu, kde sa dá parkovať na veľkom parkovisku pri stanici. Z nejakého dôvodu bolo mesto vyzdobené. Na stromoch sa hompáľali červené srdiečka.

bahn01.jpg

Minuli sme zámok a vystúpali sme na nevysoký hrebeň. Je tam malebná krajina.

bahn02.jpg

Z hrebeňa sú pekné výhľady na Schneeberg.

bahn03.jpg

Za dedinou Klamm sa pri chodníku objavujú prvé viadukty. Sú impozantné.

bahn04.jpg

Hneď prvý je dokonca poschodový!

bahn05.jpg

Trať bola otvorená v roku 1854. (Pre porovnanie, prvá konská železnica na Slovensku bola otvorená v roku 1840 a prvá parná lokomotíva prišla do Bratislavy z Viedne v roku 1848.) V dobe výstavby trate viacerí inžinieri pochybovali, že lokomotívy dokážu vyjsť do "závratnej výšky" čosi cez 900 metrov nad morom, v ktorej sa nachádza stanica v Semmeringu, a že budú v tejto výške schopné prevádzky. Toto a všemožné ďalšie údaje sa návštevník dozvie z tabulí, ktoré sa nachádzajú pri chodníku.

bahn06.jpg

Najväčším mostom na trati je viadukt cez Kalte Rinne.

bahn07.jpg

Niektoré viadukty boli v 20-tom storočí spevnené betónom. (Napravo sa v dvoch zruboch nachádza minimúzeum.)

bahn08.jpg

Jedna z vyhliadok so zakvitnutými stromami.

bahn09.jpg

20-Schilling Ausblick. Tento pohľad bol Rakúšanom dobre známy. Videli ho zakaždým, keď platili 20-schillingovou bankovkou.

bahn10.jpg

V roku 1998 bola Semeringská železnica zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Ide o nádhernú technickú pamiatku a vhodné je naplánovať si výlet tak, že jedným smerom pôjdete pešo a naspäť vlakom. Tak si vychutnáte nielen fantastické viadukty, ale aj množstvo menších tunelov medzi nimi.

V súčasnosti sa buduje obrovský tunel, ktorý pôjde popod Semmering. Tento tunel výrazne skráti čas cesty, ale cenou bude strata pôžitku z jazdy cez krátke tunely a viadukty.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

DOMOV

Uhrík z ĽSNS mieri na nitrianskeho župana, extrémisti môžu uspieť

Ak prejdú jednokolové voľby, šance stúpnu.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Bitka o Mosul sa vlastne len začala

Radikáli nemajú veľkú šancu ubrániť sa.


Už ste čítali?